Les meilleurs

Llegeixo l’entrevista a Artur Mas a la Vanguardia i m’assalten uns quants dubtes, sobretot dels seus millors i tota la pesca. No us enganyo, encara em sorprén els motius que alega pel fitxatge de Fernández-Bozal a Justícia;

Pero ¿qué le aporta?

Experiencia de trato con la Administración General del Estado, experiencia con la propia Generalitat y nos garantiza máxima solvencia jurídica.

Fins ara la Conselleria de Justícia ha estat gestionada per un equip de gent que, sota un marc ideològic d’esquerres i unes intencions progressistes han fet una feina excel·lent, però ara, amb aquesta dona vinguda de l’Administració Central, que s’ha dedicat a abanderar una lluita contra l’Estatut (que ja prou suor i llàgrimes ens ha costat aconseguir), i que ha de ser qui qui gestioni l’Administració de Justícia i totes les polítiques legislatives i penals, no tindrem un lleu progrés cap enrere? Fins i tot qüestiono si aquesta dona farà política o administrarà el Departament…

Deixant de banda això i intentant ser constructiu, també he llegit l’altre article d’or d’avui de la Vanguardia que parla de l’estratègia a l’oposició del PSC.

Una segunda línea será el intento de conformar una “alternativa propositiva”. Es decir, trasladar la idea de que existe un modelo “gubernamental” diferente al de CiU especificado mediante iniciativas parlamentarias. En este ámbito se buscará la negociación con el Govern de Artur Mas para darle apoyo en algunas cuestiones, a cambio de que prosperen o se consensúen algunas propuestas socialistas. Por último, hay algunos temas considerados de “perspectiva de país” en los que el PSC está dispuesto a respaldar al nuevo Ejecutivo catalán.

Cert. De fet aquest l’esperit del pacte d’investidura. I ara és quan entenc que el pacte d’investidura és “kind of” necessari. Ara el grup socialista al Parlament tindrà el privilegi de poder interlocutar a plaer amb el Govern “dels millors” i recolzar o criticar polítiques pro-progrés o clarament anti-progrés (com ha sigut aquesta de l’eliminació del programa d’ajuda a les víctimes de la violència masclista).

A partir d’ara cada diumenge faré un petit anàlisi de premsa com el d’avui.

Salut.

 

 

Anuncios

6 comentarios en “Les meilleurs

  1. Ostres Pau, no sabia que tinguessis un blog! Deu n’hi do com el tens de ple i de currat, m’agrada l’estil…
    (només l’he cotillejat una mica, però igualment m’ha semblat la mar d’interessant)
    Ja em passaré quan necessiti una dosi de política 😛

  2. Craso error el suyo, intentar justificar las acciones pactistas no dice nada bueno de usted. El ciudadano elige a una fuerza política para que la gobierne, no elige a varias. El pactismo, es la prueba evidente de como se mercantilizan los votos. Me parece muy respetable que usted sea parte del PSC, pero justificar todas las acciones que este acometa, no le convierte en mejor miembro, al contrario, se vuelve irrelevante, una persona “siguecorrientes” que carece de un ideario propio.

    Un apunte más, la violencia no es ni machista, ni de género, la violencia es violencia sin más. Anclarse en la discriminación positiva hacia las mujeres no es “progreso”, es injusticia social.

    Un cordial saludo.

    PD: Ya se que usted es un catalanista de pro y como tal debe hacer alarde de ello escribiendo en catalán, pero deje su egocentrismo a un lado por un momento y añada una opción para poder traducir textos al castellano, gracias.

  3. Esta usted quedando en una posición un tanto pueril.

    Un cordial saludo

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s